Ahad, Disember 10, 2006

Pertemuan Tetap Dalam Ingatan

"Semalam Pengurusan kanan DAAT telah bertemu di Bandar 'Kedamaian Abadi' dalam satu pertemuan yang begitu dirancang rapi. Ejen Rem yang telah keras menunggu di Tanjung Piandang telah menjalankan operasi lari dari Medan Pameran ke Taiping kerana telah termakan modal di sana. Mr Budi pula telah meracun ejen Rem untuk tinggal lama lagi di sana, tetapi ejen Rem yang telah masak dengan taktik tersebut telah lari ke Bandar Taiping yang juga disebut Kedamaian Abadi.
Di sana ejen Rem telah mencari Penasihat Kewangan DAAT Mr Wan Cik yang telah berbasikal pagi-pagi buta dengan anak sedaranya ke Bukit Merah. Dalam pencarian tersebut dengan seribu satu halangan telah diraikan dengan Sup Tulang dan Sup 'Gearbox' di gerai belakang stor PDRM Taiping.
Selepas menghabiskan dua pinggan nasi seorang, ejen-ejen DAAT telah mengorak langkah ke destinasi masing-masing. Mr Budi ke Bukit Merah kerana bercuti di sana, Ejen Rem telah balik ke Ipoh kerana kekurangan modal dan Penasihat Kewangan akhirnya telah berjaya membawa awek misteri untuk dating di Taman Tasik.
Bagaimana dengan ejen-ejen lain? Pasti hebat juga cerita anda"