Sabtu, November 17, 2007

CINTA ISTERI...


Dalam kesibukkan tugas yang melampau dan bebanan yang kadangkala menuntut pengorbanan yang bukan sedikit memerlukan seseorang individu yang boleh dibuat kawan berbincang, meluahkan apa yang patut dan berkongsi suka duka.... dan teman yakin individu tersebut tak lain ialah pasangannya sendiri suami atau isteri yang tidur sebantal dan berkongsi selimut... tapi bagaimana bagi yang belum berkahwin... agen-agen DAAT sendiri masih ada yang bujang terutama Penasihat Kewangan yang dah nak 'kutai' kata orang Perak. Dalam konteks ini teman lebih suka meyebutnya dari sudut pengorbanan seorang isteri...



Isteri teman mungkinlah kerana dia memang datang atau teman kenal dia di dunia teman sendiri maksudnya di opis teman sediri, jadi dia kenal sebilangan besar opis mate teman masa di bandaraya bourgunvilla dulu... dia faham dan cepat menangkap sesuatu misi yang sedang teman buat, begitu juga dengan Mr CEO isterinya pun faham dan dengan isteri teman kamcenglah mereka berdua tu... Agen Nizam, Agen Zahari dan Agen Lan belum lagi teman kenal secara peribadi cuma isteri agen Chor yang nampak mula-mula berjinak-jinak dengan aktiviti DAAT. Mungkin Pengurusan DAAT terpaksa buat family day yang besar buat semua tapi perlukan peruntukkan yang bukan sedikit... tapi bak kata orang duit boleh di cari.



Dalam meniti-niti penghujung tahun ini pengurusan DAAT tengah berkira-kira untuk melaksanakan pelbagai aktiviti di banyak organisasi.. masing-masing dengan kepakaran masing-masing... Mr CEO dengan projek terbaru anti kansernya... sekarang mungkin bertaklimat di KLCC... Mr Koordinator dengan kesibukkan di tempatnya yang tak berenti aktiviti dari selepas aidilfitri hari itu, Mr Penasihat Kewangan dengan aktiviti enjin turbonya... Mr Penasihat IT yang sibuk berbasikal dengan khabarnya pagi ini...agen-ajen lain... Mr Nizam di Tasik Banding program APBM, Mr Zahari tengah betiknya yang melimpah ruah, Mr Lan di site projek di bandar di Di raja KK dan Mr Chor dengan projek 'sain sampai mati 'dengan PJKN MBM...



.....dan isteri masing-masing...? Hari ini kenduri kahwin banyak... mereka mungkin pergi seorang atau bertemankan anak-anak... "Mana suami kamu...?" Soalan tu mungkin terpancul dari tuan rumah atau tetamu yang lain... apa dema nak jawab...?



Dalam terpikir-pikir tuu teman rasa dan begitu jugak agen-agen DAAT yang lain merasakan cinta seorang isteri yang semakin mendalam di tengah-tengah kesibukkan di hujung-hujung tahun ini... tapi jiwa seorang perempuan tak mampu dibeli dengan air liur ajer... kadangkala kena jugak bawak mereka memenuhi tuntutan diri masing-masing dan Pulau Langkawi nampak seperti melambai-lambai... mungkinkah ke sana semua Agen-agen DAAT beserta keluarga... ?

masa juga akan menentukan....