Ahad, Oktober 25, 2009

DAAT @ REHAT

Cuti untuk menenangkan fikiran dan berseronok tak pernah ditetapkan bila buat seseorang pekerja tegar macam aku... yang pasti majalah santai di pasaran nampaknya banyak memaparkan artikel percutian di hujung-hujung tahun ini. Umi (isteri aku) pun nampaknya mempunyai mood bercuti sekarang... aku memberikan umi peluang membuat keputusan dan aku akan mengikutnya sahaja walaukemana pun macam janji zaman cinta-cinta dulu... anak-anak pasti akan mengikut sahaja... yang pasti kak long hanya akan kata nak jalan-jalan... hahaha... kebahagiaan seorang family men macam aku ialah bekerja sekuat tenaga dan diperabihkan untuk keluarga... nikmat betull... tetapi aku masih ada perancangan yang masih belum selesai dalam empat tahun ini... aku kena mengabiskan dahulu pengajian aku dan kuliah intensif sepenuh masa bermula hujung bulan hadapan sehingga hujung tahun. Ini bermakna aku perlu bercuti sebelum tarikh kelas bermula atau selepas itu... tetapi aku selalu bercuti sebenarnya... bercuti sambil bekerja sudah menjadi budaya di tempat aku bekerja... itu kelebihan kami yang bertugas di sini... tetapi cuti bagi aku hanya untuk meredakan tekanan berfikir tentang kerja hakiki untuk berfikir strategi-strategi baru... kadangkala cuti membuatkan aku lagi sibuk slepas itu... kerana ide-ide terbaru terpacul ketika itu... dan hujung-hujung tahun ini team gerek kami di pejabat ini telah merangcang beberapa trip lagi selepas trip x-tream di Langkawi bulan lepas... tadi abang Mat maklumkan pulak hujung minggu ini projek mendapatkan callsign akan bermula semula... hehehehe semakin sibuklah aku...congak punya congak budget tetap menjadi keutamaan. Walaupun aku antara segelintir manusia yang tak pernah bercakap tentang isu buget tetap merasa penangan gaji awal bulan lepas kerana cuti perayaan yang bersambung-sambung... Umi mula mencadangkan beberapa destinasi dan aku mula terfikir berapa pulak budget yang patut diperuntukkan.... anda ada cadangan...?