Rabu, Ogos 17, 2016

PENTAS BERGERAK

Kadangkala tanpa disangka-sangka, dalam mana-mana organisasi kita tak dapat lari dari dari terlibat dengan mana-mana majlis rasmi atau separa rasmi yang memerlukan persiapan yang teliti. Selalunya terpaksa menggunakan belanja yang besar tambahan pula jika ada jamuan makan dan persiapan tempat yang  memerlukan khemah. Memang letih kalau macam tuu... tapi bagi organisasi yang besar selalunya bajet pun besar jugak dah tentu dak ada masalah. Banyak pertubuhan yang kecil kadangkala pening kepala memikirkan persiapan-persiapan ini. Tambahan pula jika dapat Ahli Jawatankuasa yang hanya pandai bercakap sahaja tanpa ada tindakan. 

Persiapan tempat melibatkan khemah, kerusi meja, penghawa dingin atau pun kipas angin paling koman. PA Sistem juga penting kalau dibiarkan akan jadi spoil sesuatu majlis. Pentas atau rostrum jika ada ucapan dan penggunaan pentas serta banyak lagi. 

Jadi kita perlu kreatif melaksanakan apa jua persiapan yang perlu. Jadi macam mana nak kreatif. Ohh ya saya ada sekeping gambar yang boleh membantu. Kreatif atau tidak anda nilaikan !




Pentas bergerak live band dalam satu majlis yang pernah dikendaliakan