Selasa, Ogos 05, 2008

DAAT De BISNES

Dalam satu organisasi yang dibentuk dengan tujuan tertentu tambahan pula yang berorentasikan keuntungan seperti perniagaan dan konsultansi kadangkala perhubungan perlu dioptimumkan bagi menjana keuntungan dan menjimatkan kos. Di dalam dunia cyebr tanpa sempadan ini beberapa kaedah perlu diguna pakai antaranya ; blog, sms, mms, myspace, friendster dan sebagainya.
Mr Koordinator sebagai tulang belakang DAAT sering berhubungan dengan Mr CEO yang merupakan orang yang paling berkepakaran di dalam dunia strategik perniagaan. Kadangkala hubungan ini dilanjutkan dalam situasi yang lain seperti hubungan kekeluargaan, berkongsi hobi, melabur dalam bidang lain, dunia underground, berkongsi masalah dan macam-macam lagi. Namun yang penting adalah kejujuran, keikhlasan dan keyakinan antara satu sama lain.
Dalam perniagaan masa kini juga faktor saingan tidak dapat dielakkan, bagi menghasilkan sesuatu yang bermutu kadangkala R&D perlu dilaksanakan. Di sini kepantasan bertindak dan taiming yang tepat amat perlu.
Sentiasa bertukar pengalaman dengan orang lain, membaca artikel tentang bidang yang diceburi dan terus mencuba adalah resepi terbaik untuk melengkapkan segala yang ada....