Khamis, April 10, 2008

DAAT De BULETIN

Ketika entry ini dicatat kepimpinan kerajaan di semua negeri hampir selesai dengan perlantikkan exco. Kini masanya untuk bekerja dan memenuhi harapan rakyat yang memilih mereka. Kini bukan lagi masa untuk mengukuhkan kedudukan politik sehingga mengkambing hitamkan orang lain. Kini rakyat telah memilih dan pilihan itu harus dipatuhi dengan memberikan hasil kerja yang terbaik.
Bagi DAAT perubahan nampaknya juga melanda dengan agak drastik dan sesuatu yang pasti bilik gerakan kini pasti beralih tangan. Mr Koordinator yang agak lama mengatur srategi akhirnya mendapatkan kepakaran secara langsung dari MR CEO yang mula menjalankan tugas di daerah yang sama dengan agen-agen yang lain. GI Lan yang bersara dari tugas lamanya di bandar Diraja akan kembali ke daerah ini dan menumpukan sepenuhnya tugas sebagai GI DAAT yang berkepakaran di dunia rekreasi darat dan air. Mr Nizam yang secara solo bergerak sebagai GI rasmi DAAT yang 100% bergerak bersama Mr Koordinator pasti dapat rakan tugas lama ketika perang dunia pertama lagi. GI Zahari yang sentiasa sibuk dengan projek pertanian dan penternakkannya kini beralih arah ke penternakkan ikan keli di dalam kanvas yang menarik minat pengurusan DAAT untuk melabur, massyukkk... Agen Chor pula telah menerobos ke Institut Pengajian Tinggi Awam yang agak terkenal dan ketika ini rundingan sulit bawah tanah berjalan lancar dengan dipantau oleh Mr Koordinator. Mr Penasihat IT Mr Fahmi pula telah mendapat perkhabaran yang menggembirakan apabila dipilih sebagai salah seorang pekerja cemerlang di organisasi tempat beliau bertugas, beliau yang kini dalam latihan untuk mengfitkan fizikal dan mental untuk pemilihan ke Kalapatar iaitu Base camp Gunung Everest mungkin tersenyum lebar dan mungkin akan menopentable untuk semua agen-agen DAAT. Mr Penasihat Kewangan yang kini kembali kukuh telah menunjukkan strategi beliau bagi mendapatkan dana yang diperlukan, kini projek DAAT tidak akan mengalami masalah kewangan lagi apabila beliau dengan kacangnya telah membeli hampir semua kepentingan saham dan ekuiti di organisasi tempat beliau bertugas.
Namun di dalam perubahan semasa itu juga nampaknya perubahan yang paling drastik berlaku juga kepada Mr Koordinator yang akan memasuki Unit Komando Elit di organisasi beliau bertugas dan akan melapor pula di unit lain dan kemungkinan besar bertukar negeri. Apa perancangan selepas ini tidak dapat diputuskan lagi dan mungkin DAAT dibubarkan....? Hanya masa yang menentukan....