Rabu, Disember 17, 2008

DAAT@Hijrah

Ramai kengkawan yang bertanya tentang blog ini, senyap sunyi dan tiada khabar berita... mungkin benar... semenjak meninggalkan 'kehidupan' yang streotaip aku sengaja meninggalkan kelaziman dam cuba membina 'kehidupan' aku yang baru bersama keluarga... dan rakan-rakan yang baru dikenali. Aku sebenarnya taklah bertujuan nak meninggalkan semua yang telah dibina bersama rakan-rakan seperjuangan dan orang-orang kuat yang sudah lama bersama aku... sebenarnya mereka dulu yang telah meninggalkan aku... itupun atas dorongan aku sendiri buat mereka... ada yang di Jeb Bi.. Key Ell... dan ada juga yang nun jauh di hulu hutan yang orang lain tak boleh tembus kerana orang kuat ku ituu telah pun berkhidmat dengan jayanya dengan pasukan keselamatan... moga mereka semua sukses... kadang-kadang bercerita tentang mereka membuatka isteriku cemburu.... aku rasa ribuan ringgit abis aku taburkan buat mereka yang ketika itu masih menggangur belum ada kerja... kenangan itu sukar dilupakan bagi aku... itulah kebahgiaan kerana dapat membentuk mereka menjadi 'manusia'... emmm kini semuanya sudah ada anak dan berkeluarga sendiri.... Namun setelah semuanya aku rasakan macam dulu-dulu tiada perubahan aku tinggalkan semuanya... nie jauh di utara... negeri jelapang padi aman damai dan aku membina hobi baru disini... memancing puyu di bendang... dan ohhh... lapangnya jiwa melihat kehijauan ini... tapi nun jauh di hati aku masih menanti orang-orang kuat aku kembali bersama...